Friday 8 April 2011

murid vs guru

Minggu lepas kita dikejutkan dengan berita seorang guru di sebuah sekolah di perlis telah membunuh muridnya. dan guru tersebut kini dalam tahanan pihak polis. kalau didapati bersalah, guru tersebut akan dihukum gantung sampai mati...fuhhhh....*erkkk..apsal skima bebenor ayat ni..mcm buat esei BM ja

teruk bebenar bunyi nya kan...tapi berdasarkan apa yang saya dengar..tak tahulah kan betol ke tidak..murid tersebut memang ada masalah kesihatan pun sebelum ni...bukan nya saya nak back up cikgu tu..mentang mentang lah saya pon bakal cikgu kan...ni tak dikira ekk..ermmm...saya duk dengar dari cikgu2 kat sekolah saya berpraktikum tu duk sembang lahhh..budak tu dah mmg ada penyakit pon..*apsal aku ulang ayat lak..huishhhh

tapi kalau dah ajal..nak buat macam mana.dah sampai masanya..urmmm..tapi bukan pasal ni aku nk cita sebenarnya..duk malalut jauh sangat ni pasal apa..haishhhh

saya nak cita pasal hukuman tuu..kalau cikgu tu didapati bersalah..urmm..ke tali gantung la jawabnya...TAPI, kalau murid yang salah amacam???

ada sapa2 baca paper hari ni tak? kes budak form 2 tumbuk cikgu sampai patah hidung tuh...fulamak..ganah gila budak tu...juga berlaku kat perlis..adoyaiiii..awat teruk sgt ni...budak tu dah memang terang lg bersuluh bersalah, nak kena hukum apa? gantung sampai mati jugak ka?...atau skolah henry gurney?

buat masa ni..tunggu je la ya..xleh nak komen banyak..mampos kena saman...

sekian..da~

No comments: