Monday, 1 August 2011

salam ramadhan - selamat beramal

ramadhan datang lagi...
sekejap je kan...rasa macam baru je abes puasa tahun lepas..tup tup, dah tiba ramadhan yang seterusnya. sekejap sangat masa berlalu..cewahhh..berpuitis pulak pak cik ni..

ye la kan, hari baik bulan baik ni, harap harap dapat mencari sedikit ketenangan dalam menghadapi hidup ini kan. bulan ramadhan ini lah bulan yang sesuai untuk kita mengambil segala peluang yang ada untuk beramal kepada Nya..bulan lain pon boleh kan. jangan pulak bulan lain tu duk bercengkarama ja..haishh..kita hidup ini pon untuk beramal kepada Nya kan...betol tak..tapi orang kata, pada bulan ramadha ini, terlalu banyak rahmat yang diberikan kepada hamba hambanya..pandai pandai lah kita nk ambil peluang ni ke tak.

tahun ni tahun ke empat pak cik puasa di perantauan..acecece..bajet bajet obesi kan..hahahahaa
biarlah, felin felin pon boleh kan..pak cik harap puasa pak cik taun ni di perantauan yang jauh ini lebih baik dari yang sebelumnya..nak ambil semua peluang yang ada untuk mendekatkan diri kepada Nya..nak menyucikan diri ni dari dosa dosa yang banyak ni..korang macam mana? marilah bersama sama kita menuju ke jalan yang diredhai..berbelog tu berbelog la jugak kan, tapi jangan kita duk mengumpat plak dalam belog ni..muahahaa

salam ramadhan sekali lagi dari pak cik yang jauh nunn..
selamat beramal~


2 comments:

Munna said...

selamat bpuasa juga =)

nuruhuda_329 said...

selamat berpuase :)