wahhh tajuk entry kemain..
macam dah pergi merantau keliling dunia kann..
padahal..hampehhh
duk memerap je kat sini..
tebalkan lemak segala kat perut ni
urmmm..macam mana nk start ehkk
kes lama sangat tak buat entry jadi macam ni lahh
nak buat satu saya pun macam nak kena tulis karangan 2 helai muka surat.
dasar orang tua pemalas memang macam ni..
maafkan pacik yer..
korang serulah mood rajin pacik supaya selalu up entry..
padahal banyak je cerita nak tulis..
tapi tu lahh..blur campur ngan pemalas skali..
end up dia jadi macam ni lahhh...
nasiblahhh yerkk
nak cerita pasal apa ntah..
pacik pon dah lupa..
kemain sangat melalut nih..
adoyaiii
ok pacik nak cakap pasal pacik punya posting..baru ingat nihh
klau ikut pengalaman senior-senior pacik yang dulu
lepas abes je study dalam bulan 11 macam tu,
awal bulan 1 terus posting.
jadi memang tak da masalah lah sebab itu dah terikat dalam perjanjian.
mereka-mereka tu memang bertuah.
sangat bertuah sebab tak perlu nak pikir apa apa.
kami ingat kami ni sama macam diorang lah.
dont have anythings to worry about.
rupanya tidak macam tu..
nasib badannnn
kami merupakan batch pertama lepasan IPG yang harus bersaing bersama sama
dengan keluaran IPTA..tiada lagi keistimewaan kepada graduan lepasan IPG
walaupun kami ditanggung sepenuhnya oleh KPM semasa belajar
isu ni agak kecoh la dapat group fesbuk tu sampai ada desakan nk ke putrajaya
la apa laa...haishhh
tapi bagi pacik, semua ni jalan yang dah pun ditetapkan oleh -Nya..
kita hanya follow ja..ada rezeki ada laaa kannn..
19hb feb ni akan start sesi temuduga untuk jawatan yang pacik mohon tu..
harap semuanya berjalan lancar..tapi pacik tak tahu lagi bila pacik punya
sesi intebiu tu..15hb baru kuar result tu...sesi intebiu sehingga 27 mac.
lepas intebiu mungkin kena tunggu 2 3 bulan sebelum posting..
tu pon kalau lulus..huhuhuuu
kalau tak..haaa..ternak la lemak tuuuuu bagi tebal
lama kannnn..
tu yang long journey sangat tuh..
kononnya....
mwahaahaaaaa
tak tau nak ending macam mana nih
ntah apa apa..
sekian...nak g lunch..
Thursday, 7 February 2013
Tuesday, 8 January 2013
merepek
assalamualaikum dan salam 1 malaysia..
wahh..macam pak menteri dah kannn..
huhhh..lamanya pacik tak menulis..dah kejang dah tangan ni..
pacik tau, mesti korang semua2 ni rindu pacik..kann..kann.kannn
hek eleh, ngaku je laaa..pacik tak gtau orang lain aihh..
1st skali pacik nak mintak ampun mintak maaf banyak
sebab dah lama biar belog ni sunyi..
takda entry baru kan...
macam nak mubtah la pulak tulis macam tu..agagagaaa
bukan nya pacik tamau buat entry,
tapi komitmen kat kerja lain tu lagi besar.
melampau-lampau busynya.
lagi satu, line internet xda kat bilik ni haa.
kalau nk guna internet, nak kena g lobby.
wahh, tak kuasa aih pacik nak g turun lobby semata-mata
sebab nak main internet.
banyak kerja lain lagi boleh buat ni haa..
banyak kan alasan kann...
padahal yang paling utama, MALASSSS
tu ja ponnnn
yang lain tu sembang ja..
pacik pon tak tau nak sembang apa.
ni saja ja buat entry permulaan 2013.
cehh, dah nak abis bulan dah pon..
baru duk galak nak buat entry..
puiiii!!!
sendiri tulis, sendiri marah...mampu???
hahahahaa
dah, lain kali pulak sambung,
pacik nak buat kerja ni..
tata..titi..tutu..toto..tetek ehhhhh
wahh..macam pak menteri dah kannn..
huhhh..lamanya pacik tak menulis..dah kejang dah tangan ni..
pacik tau, mesti korang semua2 ni rindu pacik..kann..kann.kannn
hek eleh, ngaku je laaa..pacik tak gtau orang lain aihh..
1st skali pacik nak mintak ampun mintak maaf banyak
sebab dah lama biar belog ni sunyi..
takda entry baru kan...
macam nak mubtah la pulak tulis macam tu..agagagaaa
bukan nya pacik tamau buat entry,
tapi komitmen kat kerja lain tu lagi besar.
melampau-lampau busynya.
lagi satu, line internet xda kat bilik ni haa.
kalau nk guna internet, nak kena g lobby.
wahh, tak kuasa aih pacik nak g turun lobby semata-mata
sebab nak main internet.
banyak kerja lain lagi boleh buat ni haa..
banyak kan alasan kann...
padahal yang paling utama, MALASSSS
tu ja ponnnn
yang lain tu sembang ja..
pacik pon tak tau nak sembang apa.
ni saja ja buat entry permulaan 2013.
cehh, dah nak abis bulan dah pon..
baru duk galak nak buat entry..
puiiii!!!
sendiri tulis, sendiri marah...mampu???
hahahahaa
dah, lain kali pulak sambung,
pacik nak buat kerja ni..
tata..titi..tutu..toto..
Tuesday, 20 November 2012
part time
huhh..
macam mana nak start ehkk.
macam macam benda pacik pikir sekarang.
banyak sangat masalah.
masalah yang paling memeningkan sekarang
ni berkaitan dengan Jobsmalaysia tu.
rasa nak hempuk hempuk laptop ni.
nasib baik la pikir sebab menatang ni mahal.
kalau boleh beli 3 singgit dah lama pacik hempuk.
mungkin sebab ramai sangat yang duk login.
sampai jem sistem tu.
dah la menda penting.
tak dapat isi borang interview tu,
menganggur laa pacik.
buat masa ni, pacik duk membongkang je kat umah.
memang takda kerja yg proper la nak buat.
duk tolong mak pacik meniaga je la.
jadi pacik ingat nak cari kerja part time.
atleast nak tampung belanja pacik
sementara nak posting kan.
tak kan nak tunggu mak bapak suap lagi kan.
dah besar.
pandai pandai laa cari duit kan.
lagi satu nak kumpul duit nak konvo.
nak bayar itu ini semua kan.
nak pakai duit lagi.
pacik tanak la mintak ngan mak bapak pacik.
biar la usaha sendiri kan.
tengok la macam mana.
bulan 12 ni start keja.
banyak je kerja kosong tu.
nak atau tanak je.
pilih yang mana satu.
usaha lebih, kita dapat lebih.
kann..
semoga dipermudahkan olehNya untuk segalanya.
kalau ada sapa nak cari pekerja part time boleh roger2 pacik.
heehehee.
macam mana nak start ehkk.
macam macam benda pacik pikir sekarang.
banyak sangat masalah.
masalah yang paling memeningkan sekarang
ni berkaitan dengan Jobsmalaysia tu.
rasa nak hempuk hempuk laptop ni.
nasib baik la pikir sebab menatang ni mahal.
kalau boleh beli 3 singgit dah lama pacik hempuk.
mungkin sebab ramai sangat yang duk login.
sampai jem sistem tu.
dah la menda penting.
tak dapat isi borang interview tu,
menganggur laa pacik.
buat masa ni, pacik duk membongkang je kat umah.
memang takda kerja yg proper la nak buat.
duk tolong mak pacik meniaga je la.
jadi pacik ingat nak cari kerja part time.
atleast nak tampung belanja pacik
sementara nak posting kan.
tak kan nak tunggu mak bapak suap lagi kan.
dah besar.
pandai pandai laa cari duit kan.
lagi satu nak kumpul duit nak konvo.
nak bayar itu ini semua kan.
nak pakai duit lagi.
pacik tanak la mintak ngan mak bapak pacik.
biar la usaha sendiri kan.
tengok la macam mana.
bulan 12 ni start keja.
banyak je kerja kosong tu.
nak atau tanak je.
pilih yang mana satu.
usaha lebih, kita dapat lebih.
kann..
semoga dipermudahkan olehNya untuk segalanya.
kalau ada sapa nak cari pekerja part time boleh roger2 pacik.
heehehee.
Sunday, 4 November 2012
hampir sampai ke penghujung
urmmm...bagaimana nak mula bercerita ya..
terlalu banyak untuk di isi semua ke dalam ni.
kenangan yang mungkin tidak boleh ditukar ganti.
kenangan yang akan tersemat selama-lamanya.
kenangan yang menjadi titik perjuangan anak muda.
selepas hampir 5 setengah tahun,
pacik rasakan pacik sudah bersedia untuk menjadi warga pendidik.
terlalu banyak ilmu yang diperolehi di institut pendidikan guru ini.
ilmu berkaitan kehidupan masyarakat yang sukar diperoleh
di institusi yang.
bukan mahu merendahkan institusi lain,
tetapi IPG banyak menyedarkan pacik untuk menjadi seorang pendidik.
pacik masih ingat,
pertama kali menjejakkan kaki ke IPG pertengahan 2007 dulu.
tidak ada sedikit pun perasaan di hati untuk bergelar seorang pendidik.
kerjaya yang langsung tidak terlintas di hati.
pada waktu itu, pacik hanya menganggap kerjaya ini mungkin hanya untuk suka-suka.
kerjaya yang mana mungkin menjana pendapatan lumayan.
setakat makan gaji.
mana boleh kaya macam ni.
tapi,
sedikit demi sedikit perasaan ini hilang.
rasa cinta terhadap kerjaya ini semakin mendalam.
Allah bukakan pintu hati pacik untuk bergelar sebagai seorang pendidik.
sepanjang 5 setengah tahun di IPG Perlis,
terlalu banyak ilmu yang diperoleh.
insyaallah kalau tiada aral melintang,
esok kertas peperiksaan terakhir pacik.
semoga semuanya berjalan lancar.
dan selepas hari esok,
bermulalah fasa seterusnya dalam kehidupan ini.
fasa untuk menjadi pendidik sebenar.
kenangan bersama 193 mahasiswa pendidik yang lain tetap tersemat selepas ini.
kenangan pahit manis yang tidak ternilai.
diharapkan semuanya telah bersedia.
untuk sama-sama melangkah ke fasa seterusnya.
terlalu banyak untuk di isi semua ke dalam ni.
kenangan yang mungkin tidak boleh ditukar ganti.
kenangan yang akan tersemat selama-lamanya.
kenangan yang menjadi titik perjuangan anak muda.
selepas hampir 5 setengah tahun,
pacik rasakan pacik sudah bersedia untuk menjadi warga pendidik.
terlalu banyak ilmu yang diperolehi di institut pendidikan guru ini.
ilmu berkaitan kehidupan masyarakat yang sukar diperoleh
di institusi yang.
bukan mahu merendahkan institusi lain,
tetapi IPG banyak menyedarkan pacik untuk menjadi seorang pendidik.
pacik masih ingat,
pertama kali menjejakkan kaki ke IPG pertengahan 2007 dulu.
tidak ada sedikit pun perasaan di hati untuk bergelar seorang pendidik.
kerjaya yang langsung tidak terlintas di hati.
pada waktu itu, pacik hanya menganggap kerjaya ini mungkin hanya untuk suka-suka.
kerjaya yang mana mungkin menjana pendapatan lumayan.
setakat makan gaji.
mana boleh kaya macam ni.
tapi,
sedikit demi sedikit perasaan ini hilang.
rasa cinta terhadap kerjaya ini semakin mendalam.
Allah bukakan pintu hati pacik untuk bergelar sebagai seorang pendidik.
sepanjang 5 setengah tahun di IPG Perlis,
terlalu banyak ilmu yang diperoleh.
insyaallah kalau tiada aral melintang,
esok kertas peperiksaan terakhir pacik.
semoga semuanya berjalan lancar.
dan selepas hari esok,
bermulalah fasa seterusnya dalam kehidupan ini.
fasa untuk menjadi pendidik sebenar.
kenangan bersama 193 mahasiswa pendidik yang lain tetap tersemat selepas ini.
kenangan pahit manis yang tidak ternilai.
diharapkan semuanya telah bersedia.
untuk sama-sama melangkah ke fasa seterusnya.
terima kasih semua..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dari saya bakal pendidik...
Salam....
Subscribe to:
Posts (Atom)

