Thursday, 17 May 2012

off





esok pacik akan gerak ke UPM.ada game kat sana.
jadik takleh nk g terjah belog la 2 hari ni.huhuhuuu
harap2 kaki ni ok.ni pon baru balik fisio.

jumpa next week
babai~




tolonglah jangan teruk

sakit calf pacik datang balik.adoyaiii..rasa time training pg semalam.ohh ye, calf tu bahagian belakang betis tu.pacik harap ni bukan yang macam pacik kena dulu.pacik penah kena calf ni 2 kali.memang sakit gila.

1st kena time sukma Melaka dulu.seminggu sebelum nk p sukma kena.adoyaii.menangis-nangis.2nd time last year.teruk jugak.2 bulan rest.ni macam nak kena lagi.tapi pacik harap sangat2 bukan calf.harapnya muscle kecik ja.

esok nak gerak g UPM dah, ada game ari ahad.lepas tu nak kena prepare sukan antara IPG lak.banyak game musim ni.pacik tau mau sakit ni berulang.

malam ni nak g massage.harap2 semua ok

babai



Wednesday, 16 May 2012

Selamat Hari Guru

Sempena hari guru hari ni,pacik ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru di Malaysia terutamanya guru-guru yang penah mengajar pakcik selama ini. 
Selamat Hari Guru kepada guru-guru di Sekolah Kebangsaan Putera Jaya, SMK Tengku Ibrahim, pensyarah2 di IPG Kampus Perlis juga.
Selain itu pacik juga nak ucapkan kepada guru-guru di sekolah yang penah pacik berkhidmat walopon tak lama iaitu SK Lembah Jaya & SK Kg Buloh di Terengganu, SK Seri Cheras,KL,SK Bandara Baru Sintok,Kedah,SK Behor Empiang,SK Padang Besar Utara & SK Kubang Gajah di Perlis.semoga sentiasa diberkati dan dimurahkan rezeki.
 AMIN


Monday, 14 May 2012

syukur dengan apa yang ada

sebagai manusia, kita sering kali inginkan yang terbaik untuk diri kita. yes, itu sangat penting kerana yang terbaik itulah yang membuatkan diri kita rasa puas hati. bagi pacik, menjadi atau mendapat yang terbaik itu merupakan satu bonus yang Allah bagi setelah apa yang telah kita usahakan dengan bersungguh-sungguh. kalau kita tak berusaha, manakan nak dapat seperti yang kita inginkan.betol tak?

namun, tak selalu yang kita nak tu,kita dapat.dan perkara sebeginilah yang membuatkan timbulnya masalah-masalah seperti hasad dengki, dendam dan sebagainya. kekadang kita tak puas hati jika ada orang lain yang mendapat lebih dari kita. dah nak buat macam mana, tu rezeki masing2. Allah dah bari rezeki yang lebih untuk dia. itu hak dia.

bagi pacik, pacik amalkan konsep syukur. apa yang kita dapat kita cuba untuk bersyukur. ucapkan terima kasih kepada-Nya. sukurang2 nya Dia bagi jugak kepada kita. kalau tak diberi langsung macam mana?lagi susah kan. untuk dapatkan yang lebih, kita kena usaha lebih dari itu. jangan lah nak harapkan nasib semata-mata. buat kerja sikit, tapi mengharapkan ganjaran yang banyak.memang mustahil lah kan.

macam yang berlaku pada pacik kelmarin. pacik lari kat Kedah Open. memang timing pacik teruk. jauh dari target pacik. nak kata puas hati tu memang tak la.malu ada laa.nak jumpa denga coach pon malu lepas tu..sehari pacik tension.frust gila2.tapi malam tu pacik pikir balik semua tu. mungkin nak kena banyak compete lagi,kurang pengalaman lagi.training kurang ke.macam2 pacik pikir.benda yang dah lepas, tak leh nak putar balik. jadi, pacik pikir untuk next event. nak kena usaha lagi.keep thinking positive.yang negatif tu tolak tepi kann.

mungkin korang ada pendapat masing2.tapi pacik pegang dengan yang ni.pacik selesa dengan apa yang pacik buat....babai