Tuesday 7 May 2013

Tanggungjawab



Senang je kan nak sebut. Sangat universal. kalau nak cerita pasal perkataan tanggungjawab ni saja, pacik dah boleh buat 10 entry. Kononnya. Sebulan sekali pon susah, ni kan 10 entry. Phuiii..Sembang sajo.

Pada 5 Mei yang lalu, telah berlangsungnya Pilihanraya Umum yang ke 13. Wahhhh, cikgu BM sangat ayat.kakakaaaa.. sebagai seorang rakyat Malaysia yg telah layak untuk mengundi, pacik sanggup redah jem dari KL balik kg semata-mata nak tunaikan tanggungjawab ini. al maklumlah, 1st time nak mengundi, dia punya syok ngn nebes tu lain macam. Tak macam Pilihanraya Kampus.

Kat tempat pacik, semuanya berjalan dengan lancar. Takda lah kejadian-kejadian yang tidak diingini kecuali pacik yang sanggup untuk beratur sejam setengah semata-mata nak ngundi ni. Sanggup berpanas. Peluh tu tak yah cakap la. Lencun baju.

Ni bukti pacik dah menunaikan tanggungjawab pacik.


haaa, nampak tanda biru kat jari tuuuu..tu tanda orang yang dah ngundi.

Walopon isu dakwat kekal ni memang bising sebab ramai yang kata dakwat ni tak kekal, bagi pacik ok je. Sebab sampai ari ni, ada lagi dakwat tu kat jari pacik.

Sepanjang proses nak mengundi sehinggalah setel semua nya ni, macam-macam isu yang kita dengar. parti tu kata kat parti ni, parti ni kata kat parti tu. Sampai dah muak dah. Kepala otak dah ni dah takleh terima dah. Macam2 masuk.

Pendapat pacik, benda ni tak kan berlaku jika semua pihak mendapat ruang yang sama dan secukupnya untuk berkempen. Tapi benda ni nampak mustahil kan. Nama je negara demokrasi, tapi tu hanya pada nama. Tidak dilaksanakan. Pendapat pacik je ni. Jangan korang2 nak sebarkan pulak. Jangan salah anggap pulak ya. Biasa la orang Malaysia ni, cepat sangat nak nilai orang.

Bagi pacik, pacik pilih yang terbaik yang mana pacik rasa dapat membentuk Malaysia sebagai sebuah negara yang aman dapat dan maju. Tu yang penting. Tak mau ada kacau bilau semua ni. Maju saja tak guna kacau rakyat duk bergaduh sesama sendiri. Lagi-lagi Malaysia ni ada macam-macam bangsa. betul ke idak yang pacik cakap ni?

Lagi satu, pacik nak ucap tahniah kat pak sedara pacik yang juga menang dalam PRU ni. Walaupun asalnya dia tak nak join PRU ni, namun atas kehendak parti, kenalah jugak berkhidmat kan. Semoga berkhidmat dengan baik ye ayah ngah.

Last skali, bagi kerajaan yang dah dibentuk semalam, berkhidmat lah dengan baik dan tunaikan mandat yang diberikan orang rakyat dengan sebaiknya. Pacik yakin, kerajaan ni mampu untuk membentuk Malaysia sebagai negara yang maju dan amat. Jangan sia-siakan kepercayaan yg diberikan. tak gituuuuu??



Motif tetiba nak letak gambar kannnn..pacik tau korang rindu pacik. tu lapasal pacik letak gambar ni..mwahahahaaaa

k.bye

No comments: